poniedziałek, 17 styczniaKrajowy Przegląd Samorządowy
Shadow

Tag: Bach

Online z NFM. Pasja wg św. Jana

Online z NFM. Pasja wg św. Jana

Po szkole. Po pracy
Corocznie wrocławscy filharmonicy, albo orkiestry gościnnie przyjeżdżające do Wrocławia, podczas Wielkiego Tygodnia prezentowały jedną z Bachowskich pasji. Niestety, w tym roku podobnie jak w ubiegłym nie mamy możliwości wysłuchania tej niezwykłej muzyki na żywo. Tradycji musi jednak stać się zadość... Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu dokłada wszelkich starań, by muzyka wykonywana na żywo, umożliwiająca kontakt z artystami, wciąż była dostępna. W Wielkim Tygodniu NFM zaprasza na koncert w formie transmisji online. Spośród czterech napisanych przez Bacha pasji jedna zaginęła, inna zachowała się tylko we fragmentach, a do naszych czasów dotrwały jedynie Pasja Mateuszowa i Janowa. Zachęcamy Państwa do zadumy nad Pasją wg św. Jana. 30.03.2021, godz. 19, Pasja wg św. Jana Wykonawcy:...
Yo-Yo Ma w NFM

Yo-Yo Ma w NFM

Po szkole. Po pracy
To będzie kolejne duże wydarzenie w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. 18 maja w Sali Głównej NFM koncert THE BACH PROJECT | YO-YO MA. Wysłuchamy sześciu suit na wiolonczelę Johana Sebastiana Bacha. Będzie to pierwszy od ponad 30 lat występ Yo-Yo My w naszym kraju. Wszechstronna kariera Yo-Yo My jest dowodem jego niesłabnącej wiary w siłę kultury rodzącej zaufanie i porozumienie. Artysta niezależnie od tego, czy wykonuje nowe czy znane utwory z repertuaru wiolonczelowego, współpracuje ze społecznościami i instytucjami przy badaniach roli kultury w relacjach, które pobudzają wyobraźnię i wzmacniają nasze człowieczeństwo. Yo-Yo Ma urodził się w 1955 r. w rodzinie Chińczyków mieszkających w Paryżu. Naukę gry na wiolonczeli rozpoczął pod kierunkiem swojego ojca w wieku czterech lat, ...

Pod jedną koroną: Kantaty polskie J.S. Bacha

Uncategorized
Aż trudno uwierzyć, iż muzyka Bacha wplotła się swego czasu w obrzeża wielkiej polityki dwóch ośrodków (Polski oraz Saksonii), a przy okazji również i w konflikty religijne między katolikami i luteranami. O ile bowiem dyplomacja dynastii rywalizujących wówczas o władzę była często grubymi nićmi szyta, o tyle okolicznościowe „kantaty polskie” Bacha stanowią w tej wieloskładnikowej tkaninie wątek nader subtelny i uduchowiony. Pierwsza z nich (BWV 198) skomponowana została w 1727 roku na uroczystości pogrzebowe żony Augusta II Mocnego, żarliwej protestantki, zwanej „saksońskim filarem modlitwy”. Związek tej pary królewskiej nie należał do udanych. August okazał się nie tylko niewiernym mężem, ale też niewiernym luteraninem: by objąć tron Polski, przeszedł na katolicyzm. Od tego momentu dro...