Ukazała się nowa, zrealizowana przez Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu płyta CD.
Najnowsze wydawnictwo fonograficzne Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego zawiera kompozycje a cappella Bartłomieja Pękiela nagrane pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka przez znakomitych solistów: Aldonę Bartnik (sopran), Matthew Vennera (kontratenor), Macieja Gocmana (tenor), Tomáša Krála (bas) i Jaromíra Noska (bas).
Na płycie znalazły się następujące utwory: Missa Secunda, Ave Maria, Sub tuum praesidium, Assumpta est Maria, Missa Pulcherrima, Magnum nomen Domini, Resonet in laudibus.
Niniejsza płyta jest pierwszym nagraniem zrealizowanym w gmachu Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.
„(…) Utwory utrwalone na płycie zachowały się w muzykaliach katedry wawelskiej. Są to dwa pełne cykle mszalne, przedzielone w nagraniu trzema motetami opartymi na tekstach łacińskich oraz dwie kolędy łacińskie. Łączy te utwory podobna, ale nie identyczna obsada, mianowicie 4-głosowy zespół wokalny, z tym że pierwsza z mszy i motety przeznaczone są ad aequales, czyli na głosy równe (męskie), a druga msza i kolędy wymagają też głosu wysokiego. (…) Nagrane utwory stanowią „wizytówkę” tego nurtu twórczości Bartłomieja Pękiela, który w jego czasie był określany pojęciem stile antico lub prima pratica. Są jednocześnie świadectwem, że w ramach stylu nawiązującego do tradycji (także miejscowej – w tym przypadku wawelskiej) mogą powstawać dzieła podobne a jednocześnie odmienne, jak mało dotychczas znana Missa secunda i słynna Missa Pulcherrima czy na poziomie mniejszych form – efektowny wyrazowo motet Assumpta est i „linearny” nie tylko w konstrukcji Sub tuum praesidium.” (Elżbieta Zwolińska, fragment eseju zamieszczonego w booklecie dołączonym do płyty)
Wydawcy: NFM, CD Accord, Reżyseria nagrania, montaż, mastering: Andrzej Sasin, Aleksandra Nagórko, NFM 30, ACD 222, Nagrania dokonano w Sali Czerwonej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego w dniach 31.05–2.06.2015
Data premiery płyty: 10.06.2016